Tags

, , , , , , ,

IMG_4599 (3)

Zo weinig ruimte; zo veel kleding. Een probleem waar ik al jaren tegen aanloop, letterlijk… Hoeveel kledij ik ook weggeef, weggooi of verkoop, ik lijk nooit ruimte vrij te maken. Ik ben daarom samen met drie van mijn liefste vrienden op pad geweest om te kijken wat ik kon doen aan mijn ‘opbergprobleem’. En ik ben geslaagd want daar is nu (tijdelijk ben ik bang) een einde aan gekomen!

Oorspronkelijk wilde ik een kledingrek kopen want deze zijn nu eenmaal heel aardig voor mijn portemonnee. Het lastige was echter dat die krengen vrij groot zijn en mijn kamer, niet. Dit betekende dat ik moest kiezen: of niet meer door mijn kamer kunnen lopen óf iets anders bedenken.

IMG_4599

Uiteindelijk ben ik thuis gekomen met deze dressboy van de Ikea genaamd: MULIG. Ik kwam op het idee om de middelste buis weg te laten waardoor het een kledingrek wordt, alleen dan een mini. En kijk eens hoe perfect hij past in mijn kleine hoekje!

De DIY? Heel simpel dus.
Stap 1: Ga naar de Ikea
Stap 2: Koop voor €13 de MULIG Dressboy
Stap 3: Neem je dressboy mee naar huis
Stap 4: Zet je dressboy in elkaar volgens de instructies ZONDER bij de vijfde stap (van het instructieboekje) de middelste buis erin te zetten (zie onderstaande foto: rode kruis).

ikea instructies
Stap 5: Plaats dressboy op gewenste plek in de ruimte. WARNING: Wees voorzichtig met het verschuiven en/of optillen van je fabuleuze dressboy/baby kledingrek! Hij zit namelijk niet in het midden vast geschroefd omdat je de middelste buis hebt weggelaten. Je kunt de bovenkant er dus aftillen. Je zou hem eventueel kunnen verstevigen met plugjes van de Praxis, Gamma e.d. of eventueel nog met tape. Het is niet persé nodig want hij blijft verder wel stevig staan en kan het gewicht van vrij veel kleding aan.

Stap 6: Kleed je baby kledingrek aan zoals gewenst.
Stap 7: Fabuleusheid; done.

Extra tip: Bij de Ikea heb je voor slechts 0,69 cent (!!!) vier kledinghangers die perfect zijn voor echte kledinghoarders. Ze zijn zo plat als een dubbeltje. Je kunt daarom meer in je kast kwijt dan je ooit had gedacht of verwacht.  Daarnaast zijn ze rond aan de schouders. Dit is veel beter dan hangers die uitlopen in een punt. Zo worden de schouders van je kleding namelijk minder uitgerekt of beschadigd en kun jij langer genieten van je investeringen. Absolute must buy als je het mij vraagt!

Happy hoarding!

heyhoi xx Anna

