Tags

, , , , , , ,

IMG_1167

Net als veel anderen, heb ik last van acne op mijn rug. Backné is net als gezichtsacne ronduit vervelend. Het doet zeer, maakt je onzeker en is lastig te verhelpen. Na jaren gevochten te hebben met dit probleem heb ik drie producten gevonden die mijn rug èn humeur hebben opgeklaard.

Sinds mijn tienerjaren is mijn backné al een onzekerheid van mij geweest. Ik heb namelijk altijd de angst gehad dat anderen mij ‘vies’ zouden vinden vanwege mijn rug vol onzuiverheden. Gewone activiteiten waar je rug zichtbaar is, als zwemmen in het zwembad maar en bij iemand blijven slapen, werden voor mij daarom een stuk minder leuk. Bovendien was het dragen van een top waar je rug beter zichtbaar is voor mij eigenlijk onmogelijk.
Op dit moment is mijn rug op een enkel, klein pukkeltje en wat littekens helemaal zuiver. Ik heb echt van alles geprobeerd om mijn acne te verminderen. Naast het grotendeels uitsluiten van melkproducten, heb ik deze producten gevonden die mijn rug zuiver houden.

1. Een lichtscrubbende spons
In loop van tijd ontdekte ik dat mijn rug vaker dan eenmaal per week gescrubt moet worden om zuiverder te worden. Een eenmalige, grote scrubbeurt hielp niet voldoende voor het opklaren van mijn backné. Om de dag of om de twee dagen licht scrubben met een ouderwetse spons, werkt echter als een tierelier. Ik heb deze übersimpele spons bij de de Da gehaald voor ongeveer €1,50.

2. Soap & Glory Clean On Me douchegel
Dit product helpt mij al jaren bij het voorkomen van mijn backné. Het is namelijk een douchegel die exfoliërende en zuiverende bestanddelen bevat. Hierdoor is de kans dat je poriën op je lichaam verstoppen vermindert en heb je dus minder snel onzuiverheden op je lichaam. Doe twee pompjes op je spons en scrub in rondjes over je rug en schouders heen. Je hoeft niet uren te staan scrubben. Éen of twee rondjes over een plek doet wat gevraagd wordt.
Soap & Glory is helaas alleen in Engeland te verkrijgen. Gelukkig is er voor ons Ebay. Mijn standaard verkoper is hier te vinden. De prijs verschilt per verkoper maar meestal kom je rond de €12 uit en heb je het binnen twee week in huis.

3. The Body Shop Tea Tree Body Wash
De Tea Tree lijn van The Body Shop is een van mijn favoriete lijnen. Omdat de Cool & Creamy Wash van deze lijn een van mijn favoriete producten voor het gezicht is, heb ik geïnvesteerd in de douchegel van dezelfde lijn. Ook dit is een echte aanrader voor het opklaren van je rug. Ik kan niet meer zonder dit product dus moest de inhoud van het flesje verdeeld worden over thuis en mijn ouderlijk huis. Dit product gebruik ik niet zo regelmatig als de douchegel van Soap & Glory omdat deze wat heftiger is op de huid. Wanneer ik bijvoorbeeld slagroom, kaas of volle melk heb gehad (denk aan een chai latte) pak ik dit flesje om mijn toekomstige backné te voorkomen of bestaande acne op te klaren. Voor €8 heb je een flesje in huis.

Hopelijk worden na dit artikel nog meer rugjes opgeklaard en kunnen we volgende zomer mooie strapless jurken en off the shoulder tops dragen met onze mooie, egale huidjes! Ik hoor graag van jou of jij ook producten hebt die jou hebben geholpen bij je acne of backné. Tips zijn namelijk altijd welkom!

xx Anna

 

