Tags

, , , , , , ,

Schermafdruk 2014-09-11 13.33.48

Afgelopen week was New York het tijdelijke thuis van Mercedes-Benz Fashion Week. De mooiste collecties van de beste ontwerpers kwamen langs. Ik zet de collecties die mijn hartje sneller lieten kloppen in een rij van drie:

#1: Michael Kors
En hij doet het gewoon weer opnieuw. Wat een ongelofelijk mooie collectie is dit. Je krijgt gelijk lentekriebels als je deze collectie voorbij ziet komen. De modellen lachen, hebben een losse vlecht in de haren en zwieren flirterig over de catwalk. Wat deze collectie voor mij zo mooi maakt, is de simpliciteit in de moderne uitvoering van de klassieke modellen. Geen tierelantijnen maar toch zoveel detail. Mijn favorieten hierbij zijn dan ook de klassieke rok met bloemenprint alleen dan in 3D en de manchetten op de blouses zijn dubbel. Bovendien ben ik altijd fan van een simpel t-shirtmodel in een top of een mooi boothalsje, zoals te zien in de laatste, donkerdere outfits.
Ik kan nog wel duizend dingen opnoemen die ik geweldig vind aan deze collectie, maar ik zal je de tijd besparen. In het kort: Wouw. Dit is mijn stijl.

#2: Christian Siriano
De stoffen in deze collectie zijn betoverend. Bij iedere look zie ik weer een mooiere glanzende stof langskomen die ik wil aanraken. Ik wil, MOET weten hoe de stof aanvoelt. Bovendien weet Christian als een meester hoe hij zijn stoffen moet draperen. Deze kleding is écht mooi. Geen twijfel over mogelijk. Bovendien viel het mij op dat het ene model nog sexyer is dan de volgende, maar je ziet nauwelijks huid. En laten we niet beginnen over de makeup en haren van de dames, zucht… zo mooi.

#3: Jenny Packham
Toen deze show begon, twijfelde ik of ik deze collectie mooi ging vinden. Hij begon namelijk heel liefelijk en roze. En dat is simpelweg niet voor mij weggelegd. Pas vanaf de zeemeerminnenjurk met bloemen werd ik geïntrigeerd. Begon ik het toen gewoon te snappen of kwam het door de volumineuze stukken, die bijzondere glanzende stof of die mooie roodbruine, luchtblauwe en zilverachtige maar toch gouden kleuren? Ik weet het niet, maar oh mijn god. De schoonheid bleef maar komen.

Andere shows waar ik ook van onder de indruk was maar de top drie niet hebben gehaald zijn die van:  Erin Fetherston, Toaray Wang, Marissa Webb, TOME en Michael Castello.

Heb jij de Mercedes-Benz Fashion Week in New York ook gevolgd? En welke ontwerper was voor jou de nummer één?

xx Anna

